Tvorba, údržba a zlepšování systémů managementu kvality dle norem ISO 9001 a IATF 16949 (automotive) a dále systému environmentálního managementu dle normy ISO 14001
- Tvorba, aktualizace všech vydaných interních dokumentů a záznamů pro systémy managementu
- Implementace dokumentace a záznamů ve společnosti
- Provádění interních auditů všech systémů, procesů i výrobků
- Provádění pravidelného proškolování zaměstnanců z oblasti systémů
- Tvorba, aktualizace a vyhodnocení kvalitativních, environmentálních záznamů a registrů
- Další činnosti související se systémy
Ekologické poradenství
1. Externí ekolog
- Úvodní přezkoumání stavu legislativních požadavků z hlediska životního prostředí s konstatováním závad
- Zastupování klienta při jednáních s orgány státní správy včetně kontrolních orgánů
- Pravidelné návštěvy ve firmě s pochůzkou provozem v dohodnuté četnosti
- Zpracování zápisu s návrhem odstranění závad
- Zpracování dokumentace ve všech složkách životního prostředí (odpady, voda, ovzduší, vodní hospodářství, integrovaná prevence, případně jiné)
2. Legislativní servis
- Informace o vydání nových předpisů z oblasti životního prostředí
- Informace pro společnost, které povinnosti z těchto předpisů jim vyplývají
- Zpracování, případně aktualizace registru právních předpisů z oblasti životního prostředí
3. Odpadové hospodářství
- Zpracování žádostí o povolení k provozování zařízení ke zneškodňování odpadů podle zákona č. 541/2020 Sb. a dle vyhlášky č. 273/2021 Sb.
- Zpracování provozních řádů zařízení ke sběru a odstranění/využití odpadů
- Zařazení odpadů podle Katalogu odpadů - vyhláška č. 8/2021 Sb.
- Zpracování žádostí o netřídění odpadů
- Vedení průběžné evidence odpadů v softwaru společnosti INISOFT
- Vystavení identifikačních listů nebezpečných odpadů
- Označení shromažďovacích míst odpadů
- Zpracování ročního hlášení o zpětném odběru podle zákona č. 542/2020 Sb. prostřednictvím ISPOP či jinou legislativní formou
- Zpracování ročních hlášení o produkci a nakládání s odpady podle zákona č. 541/2020 Sb. prostřednictvím ISPOP (Integrovaný Systém Plnění Ohlašovacích Povinností) - každoročně do 28.2.
4. Vodní hospodářství
- Zpracování provozních řádů vodohospodářských děl podle vyhlášky č. 216/2011 Sb.
- Zpracování havarijních řádů pro nakládání se závadnými látkami podle vyhlášky č. 450/2005 Sb.
- Zpracování žádostí o vodoprávní rozhodnutí (vypouštění odpadních vod, odběry vod ze studní apod.) podle vyhlášky č. 183/2018 Sb.
- Kontrola nakládání se závadnými látkami podle zákona č. 254/2001 Sb., návrh umístění havarijních prostředků
- Zpracování poplatků za odběry podzemních a povrchových vod a vypouštění vod do vod povrchových podle vyhlášky č. 328/2018 Sb. včetně odeslání hlášení do ISPOP - každoročně do 15.2.
- Zpracování hlášení pro vodní bilanci včetně odeslání do ISPOP - každoročně do 31.1.
5. Odběry a analýzy vzorků odpadních vod, vod ze studny
- Provedení a zpracování protokolu o odběru vzorků odpadních vod z vodních děl a vod ze studny
- Ve spolupráci s akreditovanou laboratoří analýza vzorků
- Vyhodnocení analyzovaných vzorků s legislativou, vodoprávním rozhodnutí, stanovení nápravy
6. Ochrana ovzduší
- Zpracování žádosti ohledně povolení a změny provozu zdroje znečišťování ovzduší podle zákona č. 201/2012 Sb.
- Zpracování provozních řádů zdrojů znečišťování ovzduší podle zákona č. 201/2012 Sb.
- Zpracování provozních evidencí podle zákona č. 201/2012 Sb.
- Zpracování bilance organických rozpouštědel (VOC) podle vyhlášky č. 415/2012 Sb.
- Zpracování souhrnných provozních evidencí podle zákona č. 201/2012 Sb., včetně odeslání do systému ISPOP - každoročně do 30.3.
7. Chemické látky a směsi
- REACH a CLP
a) |
Nařízení Evropského parlamentu a Rady (ES) č. 1907/2006 ze dne 18. prosince 2006 o registraci, hodnocení, povolování a omezování chemických látek |
b) |
Nařízení Evropského parlamentu a Rady (ES) č. 1272/2008 ze dne 16. prosince 2008 o klasifikaci, označování a balení látek a směsí, o změně a zrušení směrnic 67/548/EHS a 1999/45/ES a o změně nařízení (ES) č. 1907/2006 |
- Školení zaměstnanců společnosti o nakládání s chemickými látkami a směsi
- Zpracování pravidel o bezpečnosti, ochraně zdraví a ochraně životního prostředí při práci s chemickými látkami (směsmi) - pro nakládání s vysoce toxickými, toxickými a žíravými látkami a dalšími látkami dle zákona č. 258/2000 Sb.
8. Integrovaná prevence
- Zpracování žádostí o integrované povolení podle zákona č. 76/2002 Sb.
- Zpracování žádostí o změny stávajících povolení podle zákona č. 76/2002 Sb.
- Zpracování ročních zpráv o plnění podmínek uložených integrovaným povolením v souladu s přílohou č. 4 vyhlášky č. 288/2013 Sb.
- Zpracování základní zprávy ve spolupráci s odborně způsobilou osobou za geologické práce
- Zpracování hlášení do Integrovaného registru znečišťování (IRZ) podle zákona č. 25/2008 Sb. a nařízení vlády č. 145/2008 Sb., včetně jeho odeslání do systému ISPOP
9. Obalové hospodářství
- Zpracování čtvrtletního výkazu pro EKO-KOM a.s. podle podkladů dodaných objednatelem v souladu se zákonem č. 477/2001 Sb.
10. Prevence závažných havárií
- Zpracování či aktualizace protokolárního záznamu o nezařazení/zařazení provozovny do skupiny A nebo B dle zákona č. 224/2015 Sb.
11. Ekologická újma
- Zpracování resp. aktualizace základního hodnocení rizik ekologické újmy dle zákona č. 167/2008 Sb.
12. Školení zaměstnanců
- Nakládání s odpady
- Nakládání s chemickými látkami a směsi
- Zpracování odborných posudků dle zákona č. 201/2012 Sb.
- Zkoušky těsnosti nádrží na ropné látky, vodárenské nádrže
- Bezpečnostní poradce ADR
Poradenství v oblasti bezpečnosti práce a ochrany zdraví při práci
- Identifikace nebezpečí a hodnocení rizik včetně bezpečnostních opatření možného ohrožení zdraví zaměstnanců (§102 zákona č. 262/2006 Sb.)
- Zařazení prací do kategorií (§37 zákona č. 258/2000 Sb.)
- Vypracování a pravidelná aktualizace osnov školení, školení vedoucích zaměstnanců a zaměstnanců (§103 zákona č. 262/2006 Sb.)
- Vypracování interních dokumentů z oblasti BOZP dle dohody
- Vypracování interního dokumentu na poskytování osobních ochranných pracovních pomůcek (OOPP), mycích a čistících prostředků, ochranných nápojů
- Vypracování provozních předpisů (k zajištění bezpečnosti strojů, technických zařízení, nářadí, provozní bezpečnostní předpis při provozování dopravy dopravními prostředky, řády skladů, systém bezpečné práce pro zdvihací zařízení a další)
- Určení odpovědné osoby za pracoviště (§3 Nařízení vlády č. 101/2005 Sb.)
- Určení odpovědné osoby za provoz, kontroly a údržbu vyhrazených technických zařízení
- Příkaz na zjišťování alkoholu a jiných návykových látek (§106 zákona č. 262/2006 Sb.)
- Další formuláře a záznamy (evidence přidělených OOPP, seznámení zaměstnanců s návody k obsluze, kniha úrazů, záznamy o úrazu a další)
- Provádění pravidelných kontrol pracovišť a ročních prověrek BOZP (§108 zákona č. 262/2006 Sb.)
- Šetření pracovních úrazů a vypracování potřebných dokumentů (Nařízení vlády č. 201/2010 Sb.)
- Součinnost při kontrolách ze strany státních orgánů
- Revize, kontroly, zkoušky vyhrazených technických zařízení
Poradenství v oblasti požární ochrany
- Začlenění provozovaných činností do kategorie (§4 zákona č. 133/1985 Sb.) – bez zvýšeného, se zvýšeným a s vysokým požárním nebezpečím
- Vypracování interní dokumentace (stanovení organizace zabezpečení požární ochrany, požární řády, pokyny pro činnost preventivní požární hlídky, požární poplachové směrnice, požárně evakuační plán, dokumentace zdolávání požárů, řád ohlašovny požárů, přehled o umístění bezpečnostních značek věcných prostředků požární ochrany a požárně bezpečnostních zařízení)
- Provádění školení o požární ochraně (tématické plány a časové rozvrhy), odborná příprava zaměstnanců zařazených do preventivní požární hlídky a preventistů požární ochrany (§36 vyhlášky č. 246/2001 Sb.)
- Požární kniha, včetně určení osoby odpovědné za její vedení (§37 vyhlášky č. 246/2001 Sb.)
- Provádění pravidelných preventivních požárních prohlídek
- Součinnost při kontrolách ze strany státních orgánů
- Revize, kontroly, zkoušky požárně bezpečnostních zařízení a věcných prostředků požární ochrany