Tvorba, údržba a zlepšování systémů managementu kvality dle norem ISO 9001 a IATF 16949 (automotive) a dále systému environmentálního managementu dle normy ISO 14001

 

  • Tvorba, aktualizace všech vydaných interních dokumentů a záznamů pro systémy managementu 
  • Implementace dokumentace a záznamů ve společnosti
  • Provádění interních auditů všech systémů, procesů i výrobků
  • Provádění pravidelného proškolování zaměstnanců z oblasti systémů
  • Tvorba, aktualizace a vyhodnocení kvalitativních, environmentálních záznamů a registrů
  • Další činnosti související se systémy

 

Ekologické poradenství

 

1.    Externí ekolog

  • Úvodní přezkoumání stavu legislativních požadavků z hlediska životního prostředí s konstatováním závad
  • Zastupování klienta při jednáních s orgány státní správy včetně kontrolních orgánů
  • Pravidelné návštěvy ve firmě s pochůzkou provozem v dohodnuté četnosti
  • Zpracování zápisu s návrhem odstranění závad
  • Zpracování dokumentace ve všech složkách životního prostředí (odpady, voda, ovzduší, vodní hospodářství, integrovaná prevence, případně jiné)

2.    Legislativní servis

  • Informace o vydání nových předpisů z oblasti životního prostředí
  • Informace pro společnost, které povinnosti z těchto předpisů jim vyplývají
  • Zpracování, případně aktualizace registru právních předpisů z oblasti životního prostředí
 

3.    Odpadové hospodářství

  • Zpracování žádostí o povolení k provozování zařízení ke zneškodňování odpadů podle zákona č. 541/2020 Sb. a dle vyhlášky č. 273/2021 Sb.
  • Zpracování provozních řádů zařízení ke sběru a odstranění/využití odpadů
  • Zařazení odpadů podle Katalogu odpadů - vyhláška č. 8/2021 Sb.
  • Zpracování žádostí o netřídění odpadů
  • Vedení průběžné evidence odpadů v softwaru společnosti INISOFT
  • Vystavení identifikačních listů nebezpečných odpadů
  • Označení shromažďovacích míst odpadů
  • Zpracování ročního hlášení o zpětném odběru podle zákona č. 542/2020 Sb. prostřednictvím ISPOP či jinou legislativní formou
  • Zpracování ročních hlášení o produkci a nakládání s odpady podle zákona č. 541/2020 Sb. prostřednictvím ISPOP (Integrovaný Systém Plnění Ohlašovacích Povinností) - každoročně do 28.2.
 

4.    Vodní hospodářství

  • Zpracování provozních řádů vodohospodářských děl podle vyhlášky č. 216/2011 Sb.
  • Zpracování havarijních řádů pro nakládání se závadnými látkami podle vyhlášky č. 450/2005 Sb.
  • Zpracování žádostí o vodoprávní rozhodnutí (vypouštění odpadních vod, odběry vod ze studní apod.) podle vyhlášky č. 183/2018 Sb.
  • Kontrola nakládání se závadnými látkami podle zákona č. 254/2001 Sb., návrh umístění havarijních prostředků
  • Zpracování poplatků za odběry podzemních a povrchových vod a vypouštění vod do vod povrchových podle vyhlášky č. 328/2018 Sb. včetně odeslání hlášení do ISPOP - každoročně do 15.2.
  • Zpracování hlášení pro vodní bilanci včetně odeslání do ISPOP - každoročně do 31.1.
 

5.    Odběry a analýzy vzorků odpadních vod, vod ze studny

  • Provedení a zpracování protokolu o odběru vzorků odpadních vod z vodních děl a vod ze studny
  • Ve spolupráci s akreditovanou laboratoří analýza vzorků
  • Vyhodnocení analyzovaných vzorků s legislativou, vodoprávním rozhodnutí, stanovení nápravy

6.    Ochrana ovzduší

  • Zpracování žádosti ohledně povolení a změny provozu zdroje znečišťování ovzduší podle zákona č. 201/2012 Sb.
  • Zpracování provozních řádů zdrojů znečišťování ovzduší podle zákona č. 201/2012 Sb.
  • Zpracování provozních evidencí podle zákona č. 201/2012 Sb.
  • Zpracování bilance organických rozpouštědel (VOC) podle vyhlášky č. 415/2012 Sb.
  • Zpracování souhrnných provozních evidencí podle zákona č. 201/2012 Sb., včetně odeslání do systému ISPOP - každoročně do 30.3.

7.    Chemické látky a směsi

  • REACH a CLP

a) 

Nařízení Evropského parlamentu a Rady (ES) č. 1907/2006 ze dne 18. prosince 2006 o registraci, hodnocení, povolování a omezování chemických látek

b) 

Nařízení Evropského parlamentu a Rady (ES) č. 1272/2008 ze dne 16. prosince 2008 o klasifikaci, označování a balení látek a směsí, o změně a zrušení směrnic 67/548/EHS a 1999/45/ES a o změně nařízení (ES) č. 1907/2006

  • Školení zaměstnanců společnosti o nakládání s chemickými látkami a směsi
  • Zpracování pravidel o bezpečnosti, ochraně zdraví a ochraně životního prostředí při práci s chemickými látkami (směsmi) - pro nakládání s vysoce toxickými, toxickými a žíravými látkami a dalšími látkami dle zákona č. 258/2000 Sb.
 

8.    Integrovaná prevence

  • Zpracování žádostí o integrované povolení podle zákona č. 76/2002 Sb.
  • Zpracování žádostí o změny stávajících povolení podle zákona č. 76/2002 Sb.
  • Zpracování ročních zpráv o plnění podmínek uložených integrovaným povolením v souladu s přílohou č. 4 vyhlášky č. 288/2013 Sb.
  • Zpracování základní zprávy ve spolupráci s odborně způsobilou osobou za geologické práce
  • Zpracování hlášení do Integrovaného registru znečišťování (IRZ) podle zákona č. 25/2008 Sb. a nařízení vlády č. 145/2008 Sb., včetně jeho odeslání do systému ISPOP

9.    Obalové hospodářství

  • Zpracování čtvrtletního výkazu pro EKO-KOM a.s. podle podkladů dodaných objednatelem v souladu se zákonem č. 477/2001 Sb.

10.  Prevence závažných havárií

  • Zpracování či aktualizace protokolárního záznamu o nezařazení/zařazení provozovny do skupiny A nebo B dle zákona č. 224/2015 Sb.

11.  Ekologická újma

  • Zpracování resp. aktualizace základního hodnocení rizik ekologické újmy dle zákona č. 167/2008 Sb.

12.  Školení zaměstnanců

  • Nakládání s odpady
  • Nakládání s chemickými látkami a směsi
Po dohodě je možno zajistit jinou oprávněnou osobou níže uvedené služby:
  • Zpracování odborných posudků dle zákona č. 201/2012 Sb.
  • Zkoušky těsnosti nádrží na ropné látky, vodárenské nádrže
  • Bezpečnostní poradce ADR
 

Poradenství v oblasti bezpečnosti práce a ochrany zdraví při práci

 
  • Identifikace nebezpečí a hodnocení rizik včetně bezpečnostních opatření možného ohrožení zdraví zaměstnanců (§102 zákona č. 262/2006 Sb.)
  • Zařazení prací do kategorií (§37 zákona č. 258/2000 Sb.)
  • Vypracování a pravidelná aktualizace osnov školení, školení vedoucích zaměstnanců a zaměstnanců (§103 zákona č. 262/2006 Sb.)
  • Vypracování interních dokumentů z oblasti BOZP dle dohody
  • Vypracování interního dokumentu na poskytování osobních ochranných pracovních pomůcek (OOPP), mycích a čistících prostředků, ochranných nápojů
  • Vypracování provozních předpisů (k zajištění bezpečnosti strojů, technických zařízení, nářadí, provozní bezpečnostní předpis při provozování dopravy dopravními prostředky, řády skladů, systém bezpečné práce pro zdvihací zařízení a další)
  • Určení odpovědné osoby za pracoviště (§3 Nařízení vlády č. 101/2005 Sb.)
  • Určení odpovědné osoby za provoz, kontroly a údržbu vyhrazených technických zařízení
  • Příkaz na zjišťování alkoholu a jiných návykových látek (§106 zákona č. 262/2006 Sb.)
  • Další formuláře a záznamy (evidence přidělených OOPP, seznámení zaměstnanců s návody k obsluze, kniha úrazů, záznamy o úrazu a další)
  • Provádění pravidelných kontrol pracovišť a ročních prověrek BOZP (§108 zákona č. 262/2006 Sb.)
  • Šetření pracovních úrazů a vypracování potřebných dokumentů (Nařízení vlády č. 201/2010 Sb.)
  • Součinnost při kontrolách ze strany státních orgánů
 
Po dohodě je možno zajistit jinou oprávněnou osobou níže uvedené služby:
  • Revize, kontroly, zkoušky vyhrazených technických zařízení
 

Poradenství v oblasti požární ochrany

 
  • Začlenění provozovaných činností do kategorie (§4 zákona č. 133/1985 Sb.) – bez zvýšeného, se zvýšeným a s vysokým požárním nebezpečím
  • Vypracování interní dokumentace (stanovení organizace zabezpečení požární ochrany, požární řády, pokyny pro činnost preventivní požární hlídky, požární poplachové směrnice, požárně evakuační plán, dokumentace zdolávání požárů, řád ohlašovny požárů, přehled o umístění bezpečnostních značek věcných prostředků požární ochrany a požárně bezpečnostních zařízení)
  • Provádění školení o požární ochraně (tématické plány a časové rozvrhy), odborná příprava zaměstnanců zařazených do preventivní požární hlídky a preventistů požární ochrany (§36 vyhlášky č. 246/2001 Sb.)
  • Požární kniha, včetně určení osoby odpovědné za její vedení (§37 vyhlášky č. 246/2001 Sb.)
  • Provádění pravidelných preventivních požárních prohlídek
  • Součinnost při kontrolách ze strany státních orgánů
 
Po dohodě je možno zajistit jinou oprávněnou osobou níže uvedené služby:
  • Revize, kontroly, zkoušky požárně bezpečnostních zařízení a věcných prostředků požární ochrany
 
 
Poradenství v oblasti bezpečnosti práce a ochrany zdraví při práci a požární ochrany zajišťováno odborně způsobilou osobou v prevenci rizik a požární ochrany.